دریای زبانی ات را پیدا کن!

چرا فکر میکنید که یادگیری زبان انگلیسی فقط محدود به کتاب های آموزشی است؟؟؟ شما از هر طریقی که حس خوشایند یادگیری به شما بدهد میتوانید استفاده کنید تا دانش زبانی تان را تقویت کنید. به دو نمونه از این راه ها توجه کنید:

1) تماشا کردن فیلم. اما نه صبر کنید. منظورم فیلم سینمایی نیست، هر چند که آن هم مفید است؛ ولی ممکن است وسط فیلم آن را رها کنید چون درک کلمات برایتان سخت بوده یا فیلم جذابیت خاصی برایتان نداشته است. در عوض میتوانید فیلمهایی با موضوعات مورد علاقه تان نگاه کنید، چرا که نه تنها از تماشا کردن آن فیلم لذت میبرید و خسته نمیشوید، بلکه به علت اینکه کشش خاصی برای شما دارد حتماً سعی میکنید از مطالبی که در آن یاد گرفتید استفاده کنید. چی ازین بهتر!

تماشا کردن فیلم برای تقویت زبان

2) مطالعه مطالب مورد علاقه تان مثل رمان، شعر، داستان های کوتاه، مقاله های علمی درباره ورزش، ماشین، ستارگان، هنرمندان، آشپزی، طراحی، مسافرت، و هزاران موضوع دیگر. باز هم چون این موضوعات برایتان جذاب هستند، با شوق و توجه آنها را مطالعه میکنید و مسلماً چنانچه واژه ای نا آشنا در متن باشد با ذوق به دنبال کشف معنی آن خواهید بود.

مطالعه کردن برا تقویت زبان

مثلاً خود من چون به موضوعاتی مثل عملکرد مغز و روشهای یادگیری موثر علاقه شدید دارم، چنان غرق  مطالعه کردن، نگاه کردن ویدئوهای آموزشی یا شرکت کردن در دوره های آموزشی آنلاین درباره این موارد میشوم که انگار وارد دنیای دیگری شده ام؛ دنیای مطلوب خودم که دل کندن از آن سخت است.

خب تا اینجا به دو تا روش فوق العاده مؤثر و کاربردی اشاره کردم تا بتوانید دانش زبانی تان را گسترده تر کنید، اما یادتان باشد که یاد داشتن لزوماً به معنی استفاده کردن نیست. تا اینجا شما یاد گرفته اید چطور صندوقتان را پر کنید. حالا باید بگیرید چطور از آنچه درون آن صندوق دارید، عملاً استفاده کنید. رمز موفقیت در زبان انگلیسی هم همین است: استفاده از دانش نه انباشته کردن آن.

منتظر مطالب های بعدی که در آنها به این موضوع میپردازیم، باشید.

اگر پرسش یا پیشنهادی دارید، چرا مطرح نمیکنید؟ چطوری؟ از قسمت کامنت ها در پایین همین صفحه. منتظر نظراتتان هستیم!

Leave A Reply

Your email address will not be published.

8 + 11 =